pátek 1. srpna 2014

Případové studie o výuce informatiky ve světě

Krátká zpráva především pro kolegy doktorandy, kteří budou někdy muset napsat rešeršní část práce, ale také pro tvůrce kurikulárních dokumentů a další zájemce:
Vyšlo zvláštní vydání ACM Transactions on Computing Education zaměřené na výuku informatiky na základních a středních školách v různých zemích.

Když před časem iniciátoři tohoto vydání vyzývali autory z různých zemí, aby poslali příspěvek, řekli jsme si u nás, že
  1. samozřejmě nemáme čas,
  2. si mnohem raději přečteme o zkušenostech těch, kteří už jsou o nějaký ten kus napřed,
  3. a to hlavně, že za Česko beztak není o čem psát.
Myslím, že to byla dobrá volba. Ušetřený čas jsme mohli věnovat jiným projektům, a dnes si můžeme přečíst sadu osmi případových studí ze Spojeného království, Nového Zélandu, USA (a ještě zvlášť státu Georgia), Izraele, Francie, Švédska, Itálie a Ruska.

Články dokumentují posun důrazu z uživatelských dovedností na informatiku a programování, ale především poskytují množství různých přístupů a zkušeností, ze kterých lze čerpat.

Texty jsou přístupné zde v digitální knihovně ACM. Kdo do ní nemá přístup, musí zaplatit, nebo se obrátit na spřízněného akademika či příslušnou knihovní službu.

Žádné komentáře:

Okomentovat