pátek 9. října 2015

Pozvánka: Pásmo webinářů První hodina programování


CC-BY-SA-3.0. See trademark information here: http://info.scratch.mit.edu/Scratch_License/1.4License
V pondělí 12. 10. v podvečer proběhne série webinářů určená kolegům, kteří by možná rádi výuku programování zkusili, ale potřebují předtím vědět víc. Cílem webinářů je vybavit účastníky tak, aby už jim k první hodině nic nechybělo.



Co vůbec od programování ve škole očekávat? Jak může programování ve škole vypadat, co může být výsledkem? Co se žáci při programování naučí? Co je na tom zajímá a baví? Na co se připravit, které nástroje použít, co s nimi dělat? Ti, kdo budou dávat pozor, dovedou večer pod vedenim lektorky naprogramovat drobnou, ale vlastní hru.

Webinář je online seminář

Přes prohlížeč se připojíte do virtuální místnosti, kde můžete živě sledovat lektora a jeho prezentaci a komunikovat s ostatními účastníky. Stačí tedy počítač s reproduktory či sluchátky připojený k internetu. K webináři se připojíte přes web akce krátce před jejím začátkem.

Program

16:00 Zahájení Codeweeku a webinářové minikonference
16:05 Hanka Šandová: Spolupráce mezi předměty a programování ve Scratchi
16:30 Dan Lessner: Proč učit ve škole programování a informatiku
17:00 Vladimíra Pavlicová: Náměty na využití programování v různých předmětech a projektech
17:30 Markéta Jedličková: Využití robotiky ve výuce
18:00 Dan Lessner: Programování jako řešení problémů
18:20 Jarda Mašek: První hodina programování
19:00 Jiří Vaníček: Úlohy rozvíjející informatické myšlení
19:30 Hanka Šandová: Jak na Scratch
19:50 Martina Kupilíková: Naprogramuj si svoji vlastní hru
20:30 závěr

Podrobé anotace jednotlivých bloků a další informace naleznete na webu akce.


Většině čtenářů tohohle blogu účast na webináři nejspíš nic moc nepřinese. Pozvánku sem dávám proto, abyste ji předali dál — právě těm kolegům ve vašem okolí, kterým by mohla pomoci.

1 komentář:

  1. Skoro by se mi chtělo říct, že dneska je už to programování v tom klasickém měřítku skoro přežité. Přijde mi, že mnohem perspektivnější obor je třeba tvorba mobilních aplikací. Dneska používáme, a statistiky to dokazují, mnohem více právě mobilní zařízení než třeba notebooky a webové aplikace. Takže asi tak.

    OdpovědětVymazat