Většina čtenářů tohoto blogu nejspíš ví, že na portálu RVP.cz v těchto dnech probíhá diskuse ke strategii digitálního vzdělávání. To je dokument, od kterého se mají odvíjet aktivity státu v příštích letech. Název se odkazuje k technologiím, takže dokument asi nepatří mezi primární oblasti našeho zájmu. Ale to jen na první pohled. Autoři totiž do dokumentu zapracovali záměr rozvíjet informatické myšlení.
Informatického myšlení [stručně, podrobně] se týkají hned dvě diskusní vlákna:
Rozvoj informatického myšlení žáků a Co je to informatické myšlení.
Proč to sem ale píšu? Autoři strategie fórum čtou a z obsahu diskusí vyvozují závěry. A předpokládám, že mezi čtenáři blogu je množství těch, kteří mají na směřování výuky informatiky svůj názor. Nenechte si ho pro sebe, teď je ten čas dát o něm vědět. Slabá odezva veřejnosti v podobných diskusích zkresluje jejich vyznění. Čím víc se nás tam objeví a vyjádří svůj názor, tím lépe. Každý hlas se počítá (někdy doslova!).
Kdyby chtěl někdo diskutovat hlouběji, je rozhodně o čem. Mezi otevřenými otázkami najdeme:
-
Co je to informatické myšlení? Co do něj patří, co už ne? Jak podrobně to specifikovat ve strategii?
- Nakolik do informatického myšlení patří používání techniky, nakolik porozumění jejímu fungování?
- Patří vůbec informatické myšlení do strategie digitálního vzdělávání? Jak to spolu vůbec souvisí? Nebyla by strategie lepší bez něj?
- Případně: Proč se vůbec „od nuly“ vymýšlí strategie, když existuje ECDL?
Žádné komentáře:
Okomentovat